Di 13 aug

23 augustus 2019 - Pokhara, Nepal

De yogales viel tegen.... Jammer! In mn eentje, een jong meisje die net begonnen was met lesgeven en een standaard-lesje. Ik heb het maar met veel mededogen ondergaan en heb nog wat toegevoegd aan het einde van de les. Veel last van rugpijn deze reis. Nog meer dan anders. Ik denk door het vele zitten in de bus ed. Na de yogales een klankschalensessie ondergaan. Ook in mn eentje, maar dat vond ik nu minder erg. Hele rustige, aardige Nepalese jongen. Bijzonder: de klank bij mn voeten van de grote schaal komt niet mn rechterbeen in. Geen trillingen, energie, niks. Ook heb of krijg ik lichte hoofdpijn? Aardig gesprekje achteraf. Ook met de eigenaresse van de yogastudio. Zij is 5 mnd gelden bevallen van een zoontje en geeft daarom nu niet zelf les. Haar man (Prem, die wordt veel geprezen) is bezig in de grote ashram verderop. En het is laagseizoen, daarom zo weinig mensen. Al met al toch een leuke ervaring en geen spijt van. Nooit eigenlijk: van yoga....;)

Samen gelunched, de spannende verhalen over fietstocht Kees aangehoord en toen samen verder de stad in. Met een taxi naar de World Peace Pagoda. Daar moet je stil zijn.... heerlijk. En prachtig uitzicht!

Met dezelfde taxichauffeur door naar een Tibettaans vluchtelingendorp in de buurt: Tashilling. Dit is echt een dorp geworden en geen kamp meer. Klein museumpje met interessante geschiedenis Tibet-vluchtelingen.

In de avond gegeten met Trea, de reisBEgeleidster, haha. Pokhara is eigenlijk een vrij hip stadje, als je zo 's avonds door de grotere winkelstraten loopt. Hier zou je best langer kunnen verblijven................