Wo 14 aug

23 augustus 2019 - Kathmandu, Nepal

Maar dat kan dus niet.... de bus staat weer klaar. Op naar Kathmandu! De laatste stad en stop van deze reis. Nu nog meer door de bergen en heuvels. Veel groen, meer water en meer bochten.

Bij aankomst in de stand eind van de middag: drukte, smog en gekte. Niet zo erg als in India, maar het valt na Pokhara toch weer even rauw op je dak. Maag. Hoofd.

Hotel Tamel blijkt in een rustig hoekje van een rustiger deel van de stad te liggen. Prima hotel, wel wat minder mooi dan voorgaand hotels, maar beter dan bv eerste hotel in Delhi. We kunnen overal makkelijk heen lopen en dat doen we de eerste middag/avond dan ook: hebben enorme behoefte aan meer groen en rust. Blijkt er een parkje/tuin plus prachtige thee-gelegenheid en restaurant dichtbij te zijn. Dream Gardens. Oud-koloniaal landhuisje, prachtige tuin, veel witte bloemen en geen verkeer. Heerlijk getea-ed en bijgekomen van de lange, best zware reis. Als tegenhanger vlakbij hotel frites gegeten in een frisse, open snackbar. Patatje Oorlog. Wie zou dat verzonnen hebben?

We hebben 2 dagen in Kathmandu. Morgen met "Djoser-excursie" naar de oude stad Bhaktapur. Verder zelf. Er is veel te zien, dus dat wordt nog even genieten....