Ma 12 aug

23 augustus 2019 - Pokhara, Nepal

Weer op pad met de bus. Mensen hebben een beetje kunnen herstellen. Nu nog 2 steden in Nepal en dan zit het erop.

Dit keer voert de busreis veel meer over wegen door de bergen en groene velden. De wegen zijn echter (alweer/opnieuw, deze 2e helft van de reis) superslecht. Je hebt soms het idee dat je 10 uur in een blender hebt gezeten. Hoewel ik opzag tegen deze reis ivm hoogte en bochten, viel het toch nog mee. Alweer niet wagenziek. Goede stop onderweg gehad, dat scheelt altijd.

En, zoals elke keer weer: de rit is wel de moeite waard: we arriveren in Pokhara. En dat is misschien niet direct (als we in de stad arriveren) heel erg mooi en leuk, maar wel als we bij het hotel arriveren. Pokahara is een stadje aan een meer. Het heeft bijna iets "Zwitsers", met die bergen op de achtergrond. Je kunt langs het meer lopen aan de rand van een levendige stad. Of aan de rand over een soort boulevard, met veel hippe eet- en koffietentjes. Weer een andere wereld. Veel Westerse jongeren: backpackers, yogameisjes en ook wel gezinnen lopen hier rond. Geen dieren en minder verkeer en: nauwelijks getoeter................?

Lekker sjiek gegeten bij "THe Harbor". En heerlijk naar bed: we blijven 2 nachten in dit hotel THe Crown Himalayas. Yeeeaaahhhh. En morgenochtend naar een yogales bij The Osho Divine Zone. Kees gaat op pad naar het Gurkha museum.