Vr 16 aug

23 augustus 2019 - Kathmandu, Nepal

Laatste Dag..... Beetje uitgeslapen. Lekker ontbeten. Samen op pad. Taxi. Eerst naar de Monkey Temple: Swayambhunath. Omdat ik "aapjes" toch wel heel erg leuk vindt. En omdat je hier een mooi uitzicht over de stad en de omgeving zou hebben. Blijkt dan ook hele klim te zijn. Maar je kijkt weer je ogen uit, beneden, onderweg en boven.

Daarna naar DE Boeddhistische Stupa in Kathmandu. Die je overal op plaatjes van reisgidsen etc etc ziet. De Budhnath Stupa. Die met die vlaggetjes.

We treffen het eigenlijk: het is een nationale feestdag vandaag, en overal in de stad worden op verschillende plekken (volgens mij verschillende zaken en Goden en mensen) verheerlijkt. Buddha, de nationale eenheid in India (?), LGBT (?!)'s, families. Ons laatste mangosapje en bananenlassi vanaf een prachtig dakterras van hotel-restaurant Boudha Stupa :) ;) We zitten lang voor ons uit te staren en te kijken. Het afscheid nemen is psychisch al begonnen. Het is alsof je de tijd daar even wilt vasthouden.

's Avonds dan ons gezamenlijk afscheids-diner. Leuk: iedereen doet mee. We hebben wat praatjes, kadootjes voor Trea verzameld en Kees doet een zgn pub-kwis voor ons, die hij met Anneke ea heeft gemaakt. Zo beleven we de reis nog een heel klein beetje opnieuw. Was gezellig en goed. We zullen elkaar missen.

Deze nacht eigenlijk moeten we al vertrekken vanaf hotel. Via Kathmandu naar Istanbul en dan naar Amsterdam. Het zal allemaal weer even wennen zijn......